Yat, Deniz Yapıları ve Bağlantı Elemanları

Yat, Deniz Yapıları ve Bağlantı Elemanları
Tarafından gönderildi: admin Yorumlar: 0 0 Posta tarihi: 18 Mart 2021

Yat, Deniz Yapıları ve Bağlantı Elemanları

Birçok tekne uygulaması için 304 (UNS S30400 / S30403) kalite paslanmaz çelik bağlantı parçalarının yeterli olduğu kanıtlanmıştır. Bununla birlikte, mevcut endüstri standardı, denizcilik uygulamalarının yaklaşık% 90’ına bir çözüm sunan 316 kalitedir (UNS S31600 / S31603 – genel olarak “deniz sınıfı” paslanmaz olarak adlandırılır). 304 ve 316 kaliteleri, onlara mükemmel süneklik, iyi mukavemet, manyetik olmayan özellikler, iyi kaynaklanabilirlik ve çok iyi korozyon direnci sağlayan metalürjik yapıları (östenit) nedeniyle östenitik (300 serisi) paslanmaz çeliklerdir.

Paslanmaz çeliğin korozyon direnci, metal yüzeyde korozyona karşı oldukça dirençli “pasif” bir krom oksit film oluşmasına bağlıdır. Paslanmaz çeliğin korozyon direnci, metal yüzey üzerinde yüksek oranda “pasif” bir krom oksit film oluşmasına bağlıdır. korozyona dayanıklıdır. 304 ve 316 kalitelerde, bu filmi oluşturmak için yaklaşık% 18 krom eklenir ve 316’da korozyon direncini daha da artırmak için% 2 molibden eklenir. 304 sınıfı genellikle yalnızca sık sık tatlı su ile yıkanan bağlantı parçaları için uygundur. 316 kalite, tuzun buharlaşma nedeniyle yoğunlaşabileceği ve çatlaklarda yatabileceği güverte teçhizatı ve kritik donanım bileşenlerinin inşası için uygundur – koşullar, 304 çukurlaşmaya neden olabilir.

Çukurlaşma ve çatlak korozyonu, gerilme korozyonu çatlaması ve yorgunluk nedeniyle ara sıra meydana gelen paslanmaz çelik arızaları kaydedilmiştir, ancak dubleks paslanmaz çelikler gibi iyileştirilmiş malzemelerin mevcudiyeti ve belirli çalışma koşulları için kalite seçimi hakkında daha iyi bilgiler, sorunların olduğu yerlerde çözümler sunmaktadır.

Dubleks paslanmaz çelikler, yaklaşık% 50 ostenit ve% 50 ferrit tanelerinden oluşan bir mikro yapıdan oluşur. Deniz uygulamalarında en yaygın üç tür UNS S32304 (yaygın olarak 2304 olarak bilinir), UNS S31803 (2205) ve UNS S32750 (2507) * ve bunlardan en yaygın olanı S31803’tür. S31803’ün bazı özellikleri şunları içerir:

304 veya 316’nın iki katı akma dayanımı;
deniz suyunda çukurlaşma ve çatlak korozyonuna karşı 316’dan çok daha yüksek direnç; ve
316’ya göre iki kat yorulma ve korozyon yorulma dayanımı.
Denizcilik uygulamalarında paslanmaz çelikten optimum sonuçlar elde etmenin anahtarı, özel uygulama için uygun paslanmaz çeliğin kullanılmasıdır.

* S32750, farklı adlar ve UNS atamalarına sahip bir dizi benzer tescilli alaşım içeren süper dubleks ailesinin bir üyesidir.

Pitting Korozyonu

Aşağıdaki diyagram, çeşitli östenitik ve dupleks paslanmaz çelikler için oyulmanın meydana geldiği sıcaklığı ve tuz (klorür) konsantrasyonunu göstermektedir. Deniz suyunda 316’nın yaklaşık 30 ° C’ye kadar iyi performans göstereceği ve daha yüksek alaşımlı S32750’nin deniz suyunda kaynama noktasına kadar hiç korozyona uğramayacağı açıktır.

Çatlak Korozyonu

Pervane şaftı salmastraları ve cıvataların ve zincir plakalarının gövdeden veya güverteden geçtiği yataklarda veya kıskaçların büyüyebileceği gibi çatlakların bulunduğu durumlarda ciddi çatlak korozyonu meydana gelebilir. Genel bir kural olarak, çatlak korozyonu çukurlaşmanın meydana geldiği sıcaklığın yaklaşık 15-20 ° C altında meydana gelecektir.

Çoğu durumda 316 kalite tatmin edicidir. Yukarıdaki diyagram, 316 kalitesinde deniz suyunda 10-15 cC’nin üzerindeki sıcaklıklarda çatlak korozyonunun beklenebileceğini ve dolayısıyla çatlakların bulunduğu daldırılmış uygulamalar için uygun olmadığını göstermektedir. Bu nedenle 316’dan yapılan kardan milleri genellikle galvanik korumalıdır. Bu, ayrı bir çinko anotla olabilir, ancak 316 şaft üzerindeki bronz bir pervane aynı etkiyi sağlayabilir – bronz yavaşça aşınır, şaftı korur ve tatmin edici bir şekilde çalışmasını sağlar.

Gerilme Korozyonu Çatlaması

Bu korozyon şekli, 304 ve 316 sınıflarında, 60cC’nin üzerindeki ıslak dizel egzozlarda oldukça yaygındır. Çalışma koşulları altında soğuk işlenmiş 304 ve 316 arma, zincir baklaları, güverte teçhizatı ve zincir plakalarında da bildirilen vakalar olmuştur. Bunun üstesinden genellikle dubleks kaliteler veya bazı özel uygulamalarda yüksek nikel alaşımları kullanılarak ulaşılır.

Durgun, havalandırılmış deniz suyu çok aşındırıcı bir ortamdır ve ekipman kullanılmadığında kendi kendine drenaj yapacak şekilde tasarlanmalıdır. Daha az dirençli kaliteler kullanılıyorsa, soğutma sistemleri gibi bileşenleri yıkamak ve kurutmak gerekebilir.

Aşağıdaki uygulama listesi, çeşitli paslanmaz çelik sınıflarının belirli amaçlara uygunluğuna ilişkin pratik bir kılavuzdur. Uygun ürünlerin mevcudiyeti ve maliyet sınırlamaları dikkate alınmıştır.

Aşağıdaki genel kurallar geçerlidir:

Tamamen açıkta kalan bileşenler için 304 kullanılabilir, sık sık tatlı su ile yıkanır;
316 su hattı üzerindeki tüm tekne ve güverte uydurma uygulamaları için kullanılabilir;
S31803, 316 ile aynı uygulamalar için daha yüksek mukavemet ve bu nedenle daha hafif bileşenler sunar ve ek olarak bizde 60çC’ye kadar kullanılabilir.
Bu kaynak metin hakkında daha fazla bilgiEk çeviri bilgileri için kaynak metin gerekli
Geri bildirim gönder
Yan paneller
Geçmiş
Kaydedilenler
Katkıda bulunun
5.000 karakter sınırı. Daha fazla çevirmek için okları kullanın.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir