Paslanmaz Çelik Yat Bağlantı Parçaları

Paslanmaz çelik yat bağlantı parçaları

Yatlar için Paslanmaz çelik ve PVD kaplamaların kullanılması

Yat armatürlerinin ve aksesuarlarının özü ve modern tekniklerin görünüm ve ömürlerini nasıl iyileştirdiği.Günümüzde yat, deniz yapıları ve avcılık yapımında en çok kullanılan metaller paslanmaz çelik ve alüminyumdur.

Alüminyum hafif olmakla birlikte deniz suyunda sınırlı korozyon direncine sahiptir ve önemli bir bakım gerektirir. Bununla birlikte paslanmaz çelik, korozyon direnci mükemmel olduğu için denizcilik uygulamaları için en iyi malzemelerden biri olarak kabul edilmektedir. Aynı zamanda güçlü ve sert bir metaldir ve daha da uzun süre dayanması için birçok farklı göz alıcı yüzey verilebilir.

Avcı, artık tekne parçaları ve malzemeleri satan bir dükkan için iyi bilinen bir terim olsa da, orta çağda mumların saklandığı ve onlara bakan adamın bir avcı olduğu bir evde bir odaydı. 18. yüzyılın başlamasıyla birlikte, şamdanlar mum ve sabun satıyordu, ancak bir iş fırsatı yakalayarak yavaş yavaş daha genel ürünler satmaya başladılar. Sonunda nakliye ve tekne mağazalarına tedarik sağlayan bir deniz hattı başlattılar. İşletme değiştikçe, “avcılık” kelimesi denizcilikle ilgili her şeyle ilişkilendirildi.

Paslanmaz çelik yat bağlantı parçaları

Paslanmaz çelik yat bağlantı parçaları

Birçok tekne uygulaması için 304 kalite paslanmaz çelik bağlantı parçaları yeterince sağlam olmuştur. Genel olarak, sadece 300 serisi paslanmaz çelik alaşımları deniz ve tuz saldırısı için uygundur. Ancak, isterseniz çıta yükseltilmiştir ve mevcut endüstri standardı, denizcilik kullanımlarının yaklaşık% 90’ı için iyi bir seçim olan 316 kalitedir (“deniz sınıfı” paslanmaz olarak bilinir).

Korozyon sorunu her zaman paslı kafasını yeniden oluşturacaktır – basitçe, farklı metalleri karıştırıp tuzlu su eklerseniz, bu gerçekleşecektir. Tekne kullanımıyla ilgili önemli bir korozyon türü, çeşitli kimyasalların saldırısına uğruyor. Genelde metaller kendilerini korumak için oksitler oluşturur. Ancak farklılıklar var; Oksit ister paslanmaz, alüminyum ve sarı metallerde meydana gelen sert bir kendi kendini onaran film oluştursun, ister çelikte olduğu gibi, taze metali açığa çıkarmak için pul pul dökülür. Sonuçlar, bronz veya galvanizli döşeme teçhizatı aşınırsa ve paslanırsa sadece perişan görünmekten, tırnak bulantısı oluşursa ve fikstürler gevşerse tehlikeli olabilir.

Bu nedenle, koruyucu kaplama uygulaması ister galvanizleme (bir çinko katmanı ekleyerek) ister en son PVD (fiziksel buhar biriktirme) teknolojisini kullanarak tüm farkı yaratabilir. PVD kaplamalar söz konusu olduğunda, yat avcılığında çift işlev görürler, çünkü ıslak ve tuzlu koşullar için uygundurlar, ürünün ömrünü uzatırlar ve sürtünmeyi de azaltırlar.

Bu nedenle, PVD kaplamalar yat teçhizatlarında paha biçilmezdir. Her şeyden önce, kaplamalar, bir yatın lüks çekiciliğine son derece uygun olan farklı renklerde son derece çekici bir kaplama sağlayabilir, ancak aynı zamanda parmak izi, gres ve diğer birikintilere karşı son derece dirençlidir, bu da çok daha az zaman harcanması anlamına gelir.

Aslında boyanabilen tekne armatürlerinin listesi pruva ve seyir lambası yuvaları, payandalar, baş raylar ve takozlar, bimini üst çerçeveleri, direksiyonlar, tekne çapaları, çapa makaraları ve pulpitler, yakıt ve su güvertesi kapakları, kanalizasyonlar, tüm pirinç işleri, bakır, alüminyum ve paslanmaz çelik armatürler ve daha fazlası.

Metal kaplamaya yapılan küçük bir yatırım uzun vadede faydalıdır. Pahalı bir teknenin, yatın, trol teknesinin vb. Değerini yıllarca paslanmaz ve çizilmeye karşı koruyarak korumasına yardımcı olacaktır.

PVD kaplamalar ayrıca, yatların yan taraflarına yapıştırılan ışıklı yazı veya tabelalar için tercih edilen kaplamadır. Bu ışıklı yazı, doğanın getirebileceği en kötü duruma karşı bariyer görevi gören metal kaplama nedeniyle yayılmaya devam ediyor.

Parlak paslanmaz çelikten tekne yazıları

Parlak paslanmaz çelikten tekne yazıları

Diğer bir teknik olan kumlama, çelik tekne gövdelerine kadar çok çeşitli mühendislik parçaları için ön plana çıkmıştır. Bu tür bir işlem, yorulma mukavemetini arttırır, aşınma, korozyon ve strese bağlı çatlamaları önler. Shot peening ayrıca yağlı maddelerin birikebileceği küçük gözenekler oluşturarak kayganlığı artırabilir. Aynı zamanda, “çıplak” olarak kullanılabilen veya boya ve kaplamalarla bitirilebilen tek tip dokulu, bitmiş bir yüzey oluşturur. Korozyon her zaman görünmez. Alt yüzey korozyonu, özellikle metal bağlantı elemanlarını, vidaları, vb. Çevreleyen yatlarda özellikle yaygındır. Arama çekiçlemesi, küçük, sorunlu alanların çekiçlendiği ve gizli korozyonun açığa çıkarıldığı ve ortadan kaldırıldığı bir tekniktir. Arama çekiçlemesi, diğer birçok pas kırma yöntemine kıyasla genellikle daha iyi bir seçimdir çünkü korozyondan kurtulurken metali güçlendirir.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir