Krank Mili İmalatı

Krank Mili Nedir?

Krank milleri , içten yanmalı motorların en önemli bileşenlerinden biridir ve motor kullanımı sırasında çok yüksek dinamik yüklere maruz kalırlar. Malzeme seçimi ve üretim yöntemleri motor tipine ve krank milinin geometrisine ve tasarımına bağlıdır . Uzun bir çalışma ömrü sağlamak için yüksek mukavemetli malzemeler kullanmak gerekir. Çelik krank milleri genellikle dövme veya kalıp dövme yoluyla veya malzeme dökme demir ise döküm yoluyla üretilir.

Düşük ve orta hızlı motorlarda, krank milleri sıklıkla 1034, 1035, 1038 gibi düşük alaşımlı karbon çeliklerinden yapılır (İngiltere: 060A35, 080A32, 080A35, 080A5, 080  M36, 1449-40CS, 40HS, C35; Rusya: 35); 1040 ve 1042 (İngiltere: 060A40, 080A40, 080  M40, C40, C40E, CS40; Rusya: 40); 1050, 1055 (İngiltere: 060A52, 070  M55, 080  M50, C50E, C55; Rusya: 50); 1037 (İngiltere: Gr.A; Almanya: GS20Mn5; Rusya: 35Г); 1039, 1041, 1043 (İngiltere: 150  M36; Rusya: 40Г); 1045, 1046 (İngiltere: 080  M46, C45, C45E; Rusya: 45Г); 1053 (İngiltere: 080  M50, C50E; Rusya: 50Г).

Otomobil ve traktör motorları için krank milleri 1044, 1045, 1045H’den yapılmıştır (İngiltere: 060A47, 080  M, 080  M46, 1449-50CS, 1449-50HS, 50HS, C45, C45E; Rusya: 45); 1040, 1046 (İngiltere: 080  M46, C45, C45E; Rusya: 45Г); 1053 (İngiltere: 080  M50, C50E; Rusya: 50Г) çelikler ve ayrıca 5135, 5140, 5140H, 5140RH (İngiltere: 37Cr4, 41Cr4, 530A36, 530A40, 530H36, 530H40, 530  M40; Rusya: 40X); 3135, 3140H (İngiltere: 640  M40; Rusya: 40XH); 1144, 1345, 1345H (Almanya: 46Mn27; Rusya: 45Г2); 4340 (İngiltere: 817A37, 818 M40; Rusya: 40X2H2MA) çelik alaşımları . Sertleştirme ve düşük sıcaklıkta tavlama sonrası çeliğin ısıl işlemi , malzemenin martensit yapısını sağlar .

Gibi çelikler , krom , vanadyum , krom-molibden, nikel-krom ve nikel-krom , molibden alaşımları 4130, 4130H (UK: 25CrMo4; Rusya: 30XMA); 4340 (İngiltere: 817A37, 818  M40; Rusya: 40X2H2MA); 25H2N4WA (Polonya) veya 25X2H4MA (Rusya), 38XH3MA (Rusya) veya SNC28 (Japonya), çeşitli uygulamalar için yüksek hızlı, yüksek güçlü dizel motorlar için krank milleri üretmek için kullanılır .

Deniz, sabit, lokomotif ve traktör motorlarındaki krank milleri genellikle küresel grafit ve perlit-ferrit yapıya sahip 60-40-18 (İngiltere: EN-GJS-420-12; Rusya: BЧ40) gibi modifiye dökme demir dökülerek yapılır. . Bu amaçla karbon çelikleri ve alaşımlı çelikler de kullanılabilir.

Dökme demir krank milleri, dövme çelikten yapılanlardan daha ucuzdur ve üretimi daha az zaman alır. Krank milinin tasarımı daha karmaşık hale geldiğinde metal döküm işleminde daha ekonomik olarak kullanılabilir . Ana ve krank pimi yataklarının aşınma direnci, dökme demirde grafit bulunması nedeniyle artar. Dökme demirin yüksek döngüsel mukavemeti sayesinde krank milinin güvenilirliği de artırılmıştır. Bununla birlikte, dökme demir krank millerinin mekanik mukavemetinin çelikten dövülmüş olanlardan daha düşük olduğu ve iç döküm kusurlarının saptanmasının daha zor olduğu belirtilmelidir .

Babbitt yatakları veya kurşunlu bronz gibi sert alaşımlar yatak kabuklarının imalatında kullanıldığında, krank mili muylularında artan aşınma direnci için gereken yüksek sertlik seviyelerini elde etmek için ısıl işlem kullanılır.

Krank Mili ile ilgili daha fazla bilgi almak için ve krank mili imalat talepleriniz için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Bu gönderiyi paylaş

Comment (1)

  • Muhammed Fatih Özkan cevap

    Krank Milleri sadece dövme yöntemi ile üretilebilrimi veya sadece döküm yöntemiyle üretilebilr mi

    3 Ocak 2021 , 15:11

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir